کوادکوپتر

برد واقعی کوادکوپتر چقدر است؟

برد واقعی کوادکوپتر چقدر است - ایستگاه پرواز

آقا ببخشید، یه کوادکوپتر میخوام با کیفیت باشه، برد یک کیلومتر داشته باشه، قیمت شم مناسب باشه، مثلا تا پنج تومن. چیزی دارید؟

آخ آخ از این سوال:)

تقریبا هر روز این سوال به شکل و شمایل مختلف از ما پرسیده میشه. همه دنبال برد زیااااد ولی با قیمت کممممم هستن. ترکیبی که هیچ وقت به هم نمی رسن.

برد کیلومتری چند تا لازمه داره که کوادکوپترهای مبتدی اونا رو ساپورت نمیکنن. بریم ببینیم که قضیه از چه قراره.

از دست برود هر پرنده که از دید رود!

بزارید یه سوالی ازتون بپرسم. وقتی پرنده تون یا کواد کوپتری که تو رنج زیر ده میلیون از ایستگاه پرواز خرید کردید، از زاویه دیدتون خارج بشه، چه راهی برای کنترل ش دارید؟

آفرین!

-میگید که من میتونم تصویر ارسالی از دوربین ش رو توی گوشی م ببینم.

خب ازتون میپرسم که این دوربین ش مگه تا چند متر میتونه ارسال زنده داشته باشه و قطع نشه؟

-میگید مگه بردش کیلومتری نیست؟

اینجاست که سوال پیش میاد.

برد حرکتی یک کوادکوپتر با برد ارسال زنده ش فرق داره!

حالا چه فرقی داره؟

کسی میدونه؟

آفرین..دقیقا..کمتره عزیزان..

چرا کمتره؟

چون داره با وای فای ارسال میکنه تصاویر رو..(تو بعضی موارد هم کوادکوپترها رو فرکانس 5.4 ارسال تصویر دارن که فعلا وارد اون بحث نمیشیم)

حالا برد ارسال تصویر با وای فای چقدره؟

نهایت 100 تا 200 متر اونم با قطعی احتمالی.

پس با این شرایط حتی اگه کمپانی سازنده بگه برد کواد کوپتری که من ساختم، هزار هزار کیلومتره، چه فرقی به حال شما داره؟ هیچی، چون شما تا جایی میتونید دورش کنید که تصویرش بهتون برسه یا چشم تون ببینه حداقل.

پس حاج اقا، اینایی که مینویسن برد یک کیلومتر چی؟ نمیرررن؟ جدی میفرمایید؟

قیمت.قیمت.قیمت

بستگی داره به هزینه ای که از جیب مبارک تون خرج می کنید.

الان مثلا مدل های به روز هلیشات های دیجی ای که عموما واسه عروسی ها استفاده میشه، ماژول هایی که دارن که برد چند کیلومتری رو ساپورت میکنن، ولی قضیه اینا کاملا جداست.

برد پرواز کوادکوپتر چقدر است؟ - ایستگاه پرواز

آقا ببخشید، یه کوادکوپتر میخوام با کیفیت باشه، برد یک کیلومتر داشته باشه، قیمت شم مناسب باشه، مثلا تا پنج تومن. چیزی دارید؟

پس با کوادکوپتری که زیر ده میلیون میخریم چه کار کنیم؟

تو این تاریخ که دارم این مقاله رو می نویسم، اگه کوادکوپتری که میخرید بین دو میلیون تا ده میلیون هزینه ش کردید، و مدلی هست که از رم ساپورت نمیکنه، بدونید که برای اینکارها می تونید ازش لذت ببرید.

تجربه پرواز هلیشات

اولین و مهم ترین فاکتوری که تو کوادکوپترهای مبتدی می تونید ازش لذت ببرید، تجربه خلبانی هلی شات هست. انگار که قدم های اول برای آشنایی با دنیای تصویربرداری هوایی رو دارید برمیدارید.

ارسال زنده تصاویر هوایی

شما حتی می تونید یه کوادکوپتر دو میلیونی یا سه میلیونی رو تا 50 متر 100 متر بالا ببرید (این عدد خیلی زیاده ها، تصور کنید یه ساختمون ده طبقه فقط سی متر یا چهل متر ارتفاع داره) و از این فاصله دور و بر تون رو ببینید. اولین بار که با کوادکوپتر خودتون تصاویر هوایی می بینید واقعا جذابه، و دوست دارید هی براش دست تکون بدید و خودتون رو آنلاین هم مشاهده کنید:)

کسب تجربه برای مدل های بهتر

خیلی ها ترجیح میدن با یه کوادکوپتر ارزون شروع کنن و بعد از کسب تجربه کافی برن سراغ کوادکوپتر حرفه ای. یه عده هم هستن که از همون اول باید با یه مدل گرون قیمت شروع کنن. تقریبا میشه گقت حرف هر دو میتونه درست باشه و بستگی به شرایط شما داره.

چیزی که مهمه بدونید اینه که کرش و تصادف کوادکوپتر با اطراف ش تو پرواز های اول احتمالش خیلی بالاست. اگرچه ما همیشه گفتیم سعی کنید در ابتدای امر، در یک مربع یک در یک نزدیک خودتون پرواز با کواد کوپتر رو تمرین کنید تا قلق کواد تون دستون بیاد. ولی معمولا از ذوق زیاد یا همون به قول نقی (بلدم بلدم)، خیلی زودتر از موعد خودتونو میندازید تو دردسر و پرنده رو به چالش می کشید و دورش می کنید و آخرش هم یا گم ش می کنید یا فلج!

اینا مواردی بود که به ذهن من میرسید. شما هم چیزی اگه به ذهنتون میرسه برامون کامنت کنید.

خیلی خب. فکر میکنم تونستم تا یه حدی ذهن تون رو روشن کنم. اگه سوالی دارید در مورد مدل های کوادکوپتر موجود در فروشگاه ایستگاه پرواز، حتما بپرسید تا در اولین فرصت پاسخ تون رو بدیم. ایشالله بتونید یه خرید شیرین و آگاه داشته باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *