کوادکوپتر

مفهوم مد هدلس در کوادکوپتر

متناسب با هرمحصول جدید در بازار، تعاریف جدیدی نیز مطرح می شود که معنای آشنا و ملموسی برای کاربران آن محصول ندارند. کوادکوپترها نیز از این قائله مستثنی نیستند. یکی از تعاریف رایج در کوادکوپترهای مبتدی و پیشرفته “مد هدلس در کوادکوپتر” است که با وجود کارایی فوق العاده آن در امر پرواز کوادکوپترها، همیشه مورد سوال کاربران این دسته از محصولات آرسی هستند. در این مقاله قصد داریم تا حدودی شما را با مفهوم این واژه کلید آشنا کنیم.

کوادکوپتر همانند تمام ابزار هدایت پذیر مثل ماشین های کنترلی، دارای قسمت جلو و عقب است که به قسمت جلویی کوادکوپتر سر یا هد گفته می‌شود. اما مسئله اینجاست که در کوادکوپترها تشخیص قسمت جلو کوادکوپتر، بویژه در مواردی که کوادکوپتر دوربین‌دار نباشد ( در صورت داشتن دوربین، سر کوادکوپتر با لنز دوربین هم جهت است)، سخت است و این مسئله می تواند هدایت پرنده و ارسال دستورات جهت گیری آن را کمی سخت کند

چند نکته ساده و دورهمی واسه تازه واردهای دنیای آرسی

برای مثال، در صورتی که کاربر در پشت سر کوادکوپتر بایستد، و با استفاده از رادیوکنترل به کوادکوپتر خود فرمان حرکت به راست را بدهد، کوادکوپتر نیز به سمت راست جابجا می شود. “اما” اگر به هردلیلی کوادکوپتر در هوا چرخیده باشد، و برای مثال سر آن روبروی کاربر قرار بگیرد با دادن فرمان رفتن به راست، کوادکوپتر به سمت چپ خود می رود. این مسئله تاحدودی می تواند هدایت پرنده را تحت تاثیر بگذارد. اما اگر پرنده از قابلیت مد هدلس برخوردار باشد، پرنده فارغ از جهت گیری سر آن نسبت به شما، فرمان دستوری شما در همان جهت مورد نظر اجرا می کند؛ یعنی در مثالی که زده شد، اگر سر کوادکوپتر شما روبروی شما باشد (مثل حالت دوئل:) )، با ارسال فرمان حرکت به راست از رادیوکنترل به کوادکوپتر، پرنده نیز به سمت راست خودش می رود.

پس به طور کلی “مد هدلس در کوادکوپتر” برای کمک به افراد برای هدایت آسان تر پرنده تعبیه شده است.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *