Drone ها دیگه مثل سابق ناشناخته نیستن. وقتی محصولی به ی سرگرمی تبدیل میشه و تم اسباب بازی برمیداره، یعنی عمومیت پیدا کرده. وقتی محصولی عمومیت پیدا می کنه و استقبال گرم ازش میشه، راه های دیگه ی استفاده تجاری ازون کالا هم پیدا میشه. مثل مسابقات. بله. مسابقاتی با حضور Drone  ها.

یکی از سری مسابقاتی که در زمینه تکنولوژی پهپاد و drone اخیرا کلید خورده، مسابقات Droneclash هست. اسپانسر این مسابقه، وزارت دفاع، پلیس و دانشگاه دلفت هلند هستند. هدف از برگزاری این مسابقات صرفا تقریح نیست، بلکه حامیان این برنامه به دنبال روش های نوین از پا درآوردن درون ها در دنیای واقعی هستند. این مسابقات به تازگی استارت خورده و مارچ امسال دومین دوره ی آن در هلند برگزار شد.

بازی:

هدف از این بازی از جنگیدن با تیم رقیب هست. هر تیم می تونه هر تعدادی پهپاد داشته باشه اما در میون این پهپادها باید یک پهپاد جنگنده و یک پهپاد ملکه و فقط دو تا باند ریس فرکانس FPV (یعنی دو کانال در باند ریس) وجود داشته باشه. هر تیم تو محوطه خودش استارت میزنه. کل محوطه مربوط به مسابقه یک اتاقک شیشه ای ۲۰ متر در ۲۰ متر هست. اما کاری که باید بکنن چیه؟ مشخصه! باید پهپاد ملکه رقیب رو از پا در بیارن. بریم ی سری از قوانین این مسابقات رو بخونیم.

  • همونطور که در تصویر بالا مشخصه، بخشی از محوطه به شکل سه بعدی ساخته شده. به خاطر همین هم هست که FPV نیازشون میشه. تصاویر مربوط به FPV بر روی مانیتورهای سالن هم نشون داده میشه تا شرکت کننده ها و تماشاچیان بتونن ازش استفاده کنن.
  • هر پرنده ای که نتونه بلند شه، از مسابقه کنار گذاشته میشه.
  • بین هر راند بازی، میشه پرنده ها رو تعمیر کرد، ولی تعویض نه!
  • پرنده ی ملکه باید LED صورتی داشته باشه. بقیه پرنده هام بسته به اینکه در کدوم بخش از زمین قرارا میگیرن، باید LED های قرمز و آبی داشته باشن.
  • پرنده ملکه باید در تمام لحظات بازی در حال پرواز باشه. اگر بیفته، باید ظرف مدت ده ثانیه دوباره به پرواز در بیاد، در غیر اینصورت تیم مربوطه بازنده خواهد بود.
  • پرنده ها باید در حال پرواز حمله کنند. هیچ اسلحه زمینی مجاز نیست، حتی اسحله های تدافعی.
  • تیم ها می تونن هر نوع اسلحه ای رو طراحی کنند. هک کردن رقیب تنها در صورتی ممکن هست که تیم دارای پرنده جنگنده باشه. هک کردن انتقال داده هم مجازه، در صورتی که با تولید پارازیت و اختلال الکترومغناطیسی انجام نشه.

برنده

برنده مسابقه همونطور که گقته شد تیمی هست که بتونه ملکه رقیب رو زمین گیر کنه. یعنی ملکه رقیب نتونه ظرف مدت ۱۰ ثانیه دوباره رو هوا باشه.

جایزه

جایزه تیم اول این مسابقات ۳۰ هزار یوروعه. تیم دوم، ۵۰۰۰ یورو و تیم سوم ۲٫۵۰۰ یورو. البته طبق پی دی اف سایت برگزارکننده، اونام گویا کمبود بودجه دارن و نوشتن اگه پول بهمون نرسه، شاید همین م ندیم..کمتر بدیم..