چگونه بر سرعت ماشین آرسی خود را بیافزاییم؟

ماشین های آرسی در انواع الکتریکی و سوختی ساخته میشن. معمولا برای افراد مبتدی ماشین های الکتریکی پیشنهاد میشه. می تونه ماشین شما یک ماشین آنرود باشه که برای سطوح مسطح مناسبه یا اینکه آفرود باشه و تو مسیرهای سنگلاخی ازش لذت ببرید.
برای اینکه ماشین های آفرود سرعت داشته باشن، دارای سیستم تعلیق و تایرهای پهن هستند. البته برای ماشین های آنرود مسابقه ای هم سیستم های تعلیقی متناسب وجود داره.
اما برای اینکه ماشین آرسی مون سریع تر بره چکار کنیم؟ موتور، باتری، چند راهکار کوچیک و تمرین مداوم. در مورد تک تک این موارد با هم صحبت می کنیم.

چه مدل آرسی برتری داره؟

الکتریکی:

تروتلی که بر روی ریموت کنترل این ماشین ها قرار داره مشخص می کنه که ماشین چه مقدار انرژی الکتریکی از واحدهای کنترل سرعت دریافت می کنه. هنگامی که شما تریگر روی کنترلر رو فشار میدید، ماشین سریع تر میره. اکثر ماشین های الکتریکی از موتورهای براش استفاده می کنن. موتورهای براشلس دارای قدرت بیشتر و دوام بیشترن.

باتری های ماشین، سیم کشی و تامین انرژی مشخص می کنه که توانایی سیستم در یک ماشین برای رسوندن توان چگونه است. سیستم های براشلس کیفیت بالا عملکرد بهتری نسبت به ماشین های نیترو یا سوختی دارن.

نیترو:

مدل های آرسی نیترو از تک سروو برای کنترل ترمز و تروتل استفاده می کنن. سایر مدل ها از یک سروو مضاعف نیز برای مدیریت جعبه انتقال برای اهداف برگشتی بهره میبرن. موتورهای سوختی بین ۲٫۰ تا ۵٫۷ سانتی متر مکعب هستند.

اغلب رانندگان این مدل ها از موتور دو زمانه استفاده می کنن و صدای طبیعی این ماشین ها یکی از دلایل مهم برای خریداران این مدل است. ماشین های سوختی نسبت به ماشین های الکتریکی مدت زمان بیشتری رو می تونن حرکت کنن. البته وزن بیشتر این مدل ها باعث میشه در صورت بروز برخورد یا تصادف خیلی آسیب ببینن. معمولا نگهداری ماشین های نیترویی برای آدم گرون تموم میشه.

بنزینی

این مدل ها از بنزین استفاده می کنن و معمولا بزرگ ن و جای زیادی میگیرن اما نکته اینه که سرعت شون خیلی بالا نیست. مصرف این ماشین ها کمه ولی در عین حال خیلی توان دارن. این مدل ها معمولا تنظیم و این چیزا خیلی نیاز ندارن و دوام بالایی ام دارن.

 

اما بریم سراغ این مسئله که برای افزایش سرعت ماشین کنترلی مون چکار کنیم.

دور موتور تون رو بالا ببرید

از باتری لیتیوم یونی استفاده کنید. اینجوری ولتاژی که به چرخ های ماشین تون می رسه رو بیشتر می کنید و ماشین تون مثل جت حرکت می کنه! همین طور کاهش وزن از روی شاسی های ماشین تون م می تونه رو شتاب ماشین تون تاثیر داشته باشه.

موتورهای براشلس باعث میشه ماشین های آرسی بهینه تر و سریع تر بشن. موتور با Kv بیشتر قدرت بیشتری ام دارن. تنظیم نسبت سرعت های دورانی محورهای ورودی و خروجی جعبه دنده می تونه راه ساده ای برای افزایش سرعت ماشین تون باشه.

تغییر اندازه دنده پینیون یا دنده ملخی بیشترین تاثیر رو روی ماشین تون داره. دنده پینیون بزرگ تر و دنده ملخی کوچیک تر باعث میشه سرعت تون بیشتر بشه. برای اینکه شتاب گیری سریع تری داشته باشید از پینیون کوچیک و دنده ملخی بزرگ استفاده کنید. دما رو هم پایین نگه دارید که در این صورت موتور تون عمر بیشتری می کنه.

اکثر دفترچه راهنماهای ماشین ها بهتون میگن که از چه اندازه پینیون و نسبت دنده برای رسیدن به بالانس مناسب استفاده کنید.

یک باتری قوی استفاده کنید.

باتری با ولتاژ بالاتر مثل باتری های لیتیوم پلیمر میتونه کمک کنه که رقباتون رو پشت سرتون بزارید. تنها با تغییر باتری ماشین تون، بدون اینکه کار دیگه ای انجام بدید،  می تونید تا ۲۰ مایل در ساعت به سرعت مدل تون اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که باتری درست رو استفاده کنید و قبل از اینکه باتری دیگه ای بخرید، جای باتری رو ماشین تون اندازه بگیرید که باتری جدید توش جا بشه.

ماشینی که باتری تک سل استفاده می کنه رو می تونید به دو یا سه سل ارتقا بدید. ولتاژ ماشین رو خیلی نرم افزایش بدید. اگه از ی باتری خیلی قوی استفاده کنید ممکنه موتور ماشین تون به طور دائمی آسیب ببینه. باید طوری باشه که اسپید کنترل تون قابلیت تحمل ولتاژ بیشتر رو داشته باشه وگرنه مجبور میشید یکی دیگه بخرید.

پیشنهاد می کنم که سل های باتری تون رو تغییر بدید تا قابلیت ماشین تون رو حفظ کنید. اخرین نکته اینکه باتری تون باید به طور کامل قبل از شروع مسابقه شارژ بشه.

چن تا نکته کوچیک و موثر

پیشنهاد دیگه اینکه تایرهاتون رو عوض کنید و از لاستیک هایی استفاده کنید که گریپ بیشتری داشته باشن. تایرهای نرم در خاک کم، تایرهای متوسط در هوای خشک و تایرهای سفت مناسب هوای گرم هستند.

وزن ماشین تون رو از طریق عوض کردن بخش های سنگین با آلومینیوم یا گرافیت کاهش بدید. زیانش البته از دست دادن کشندگی لاستیک هاس.

برای اینکه چنین چیزی اتفاق نیفته، حتما وزن جلوی ماشین رو حفظ کنید تا پایداری مدل تون هنگام حرکت در سرعت های بالا حفظ بشه. محفظه عقب ماشین تون رو باز بزارید تا هوای گیر کرده داخل ماشین بتونه خارج شه و به شتاب گیری ماشین تون کمک بشه.

تمرین و تمرین

هم خودتون خیلی تمرین کنید و هم اینکه از ی نفر که از شما حرفه ای نکات جدید رو یاد بگیرید. خیلی نرم ماشین تون رو برونید، سعی کنید شتاب بگیرید و خیی اهسته ترمز رو استفاده کنید.

منبع: سایت rctopgeek.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *