چگونه با محدودیت های دوربین هلی شات خود کار کنیم؟

چند پیشنهاد برای آنکه تصاویر هوایی بهتری را با هلی شات خود ثبت کنید

چگونه با محدودیت های دوربین هلی شات خود کار کنیم؟

در پهپادهایی که دارای دوربین هستند و از آنها برای تصویربرداری استفاده می شود، از دوربین هایی با کیفیت ویدیو ۴k استفاده می شود. فیلمبرداری با این تجهیزات حرفه ای به مراتب ساده تر از عکسبرداری خواهد بود، زیرا برای ثبت یک تک شات، کوادکوپتر شما باید در حالت ساکن و بدون لغزش تصویربرداری کند، و فراهم آوردن این شرایط تا حدودی دشوار است.

اکثر دوربین های هلی شات ها دارای سنسورهای کوچکی مانند دوربین های جمع و جور هستند، به همین دلیل محدوده ی دینامیکی آنها محدود است و عملکرد آنها در شرایط نور کم عالی نیست. رزولوشن تصاویر نیز معمولا بیشتر از ۱۶-۲۰ مگاپیکسل نخواهد بود.

به علاوه، اکثر دوربین ها در پهپادها دارای لنزهای زاویه عریض با طول کانونی ثابت هستند. شاید به نظر برسد تمام این موارد کار تصویربرداری شما را محدود می کند، اما اینطور نیست. اگر در طول روز فیلمبرداری کنید، نیازی ندارید تا هلی شات شما در شرایط نور کم عملکرد فوق العاده ای داشته باشد یا چون از فواصل دور تصویربرداری می کنید، عمق میدان کوادکوپتر نمی تواند مسئله ی مهمی باشد. به علاوه اینکه دوربین های هلی شات ها روز به روز پیشرفته تر و حرفه ای تر می شوند.

برای اینکه تصاویر بهتری را ثبت کنید، در ارتفاع پایین پرواز کنید

با وجود اینکه هلی شات شما قادر است تا ارتفاع ۱۲۰ متری نیز پرواز کند، برای آنکه تصاویر بهتری را ضبط کنید، بیشتر از ۳۰ تا ۵۰ ارتفاع نگیرید. پرواز در ارتفاع پایین پرسپکتیو جذاب تر و همین طور افق واضح تری را برای تصاویر شما رقم خواهد زد. اگرچه اگر بخواهید حداکثر سطح یک محیط را در تصویر خود بگنجانید، مطمئنا باید تا جایی که می توانید پهپاد خود را بالا ببرید.

از مد اتوماتیک کار را آغاز کنید

به عنوان یک عکاس حرفه ای، اغلب باید در مد دستی تصویربرداری کنید تا بتوانید تمام فاکتورها را کنترل کنید. اگرچه هنگامی که با دوربین یک هلی شات سر و کار دارید، بهتر است در مد اتوماتیک تصویربرداری کنید و به توابع ذاتی مد اتوماتیک دوربین اعتماد کنید، چراکه آنچه در موبایل خود به عنوان تصاویری که ثبت می شوند می بینید، آنچه که واقعا ثبت می شود نخواهد بود. بعد از آنکه با قلق های کاری هلی شات خود بیشتر آشنا شدید و دانستید پهپاد شما در شرایط گوناگون چگونه عمل می کند، در آن صورت می توانید از مد دستی نیز استفاده کنید.

از براکت کردن استفاده کنید

در اکثر هلی شات ها براکت سه مرحله ای وجود دارد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا سه تصویر مجزا از هر منظره تهیه کنید (تصویر با نور کم، تصویر استاندارد و تصویری با نور بیشتر). می توانید بعد از تصویربرداری بهترین آنها را انتخاب کرده یا با استفاده از نرم افزاری پردازش تصویر آنها را با هم ترکیب کنید و تصویر مد نظر خود را تهیه کنید.

از فیلترها استفاده کنید

از آنجایی که دوربین هلی شات ها تنها دارای تنظیمات یک روزنه است، کنترل محدودی بر روی سرعت شاتر خواهید داشت. این مسئله را می توانید با استفاده از فیلترهای چگالی خنثی که میزان نوری که وارد لنزهای دوربین می شود را کاهش می دهد، کنترل کنید و سرعت شاتر را پایین بیاورید. همچنین می توانید از فیلترهای قطبی برای برش انعکاسات یا اشعه های خورشید و ثبت آسمان آبی شفاف تر استفاده کنید.

ملخ های هلی شات

برای آنکه تصاویر شما ملخی نشوند:) دوربین هلی شات خود را کمی به سمت پایین حرکت دهید.

منبع: pixpa.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *