هلی شات و پرنده های محبوب بازار آن

اگر مقیم قرن حاضر باشید، سرعت تغییرات محیط پیرامون در تمام جهات متصل به زندگی خیلی شما را غافلگیر نمی کند. اینکه تلفن باجه ای و گوشی موبایل را در یک قاب نظاره گر هستیم، نشان از تحولی سریع و پیش رونده دارد. لمس این دگرگونی ها در دنیای تصویر و قاب بندی نیز خالی از لطف نیست. در اندک زمانی دور از زمان حاضر، از هلیکوپترهای بزرگ برای عکس برداری و فیلم برداری هوایی استفاده می شد. اما با پیشرفت همه جانبه در این عرصه ی مهیج و فن آور، هم اکنون از انواع پهپادها (پرنده هدایت پذیر از راه دور) برای این منظور استفاده می شود که در ایران با نام هلی شات شناخته شده است.

هلی شات چیست ؟

کوچک ترین جز هر فیلم “شات” یا “نما” نام دارد. درواقع به هر قسمت از فیلم که در آن، دوربین بدون خاموش شدن، در یک برداشت تصویر برداری می کند شات گفته می شود.

هلی شات یا نمای هوایی از دو کلمه هلی (به معنای هلیکوپتر) و شات (به معنای تصویر برداری) تشکیل شده است هلی شات در زمینه فیلم برداری به نمایی می گویند که توسط دوربین متصل به هلیکوپتر، دوربین هوایی یا هر وسیله پروازی دیگری از بالا گرفته می شود.

مجوز های لازم جهت انجام عملیات تصویربرداری هوایی 

کلیه پروژه هایی که در سطح شهرها و یا محیط های عمومی انجام می گردد ، نیازمند اخذ مجوز های لازم از نهاد های مرتبط نظامی و امنیتی و هم چنین سازمان های خاص در اطراف محل انجام هلی شات می باشند. همچنین تصویربرداری هوایی در اطراف فرودگاه ها ، ورزشگاه با حضور جمعیت ، اطراف مراکز امنیتی و نظامی تا شعاع ۳ کیلومتر ممنوع می باشد

بهترین های پهپادهای دوربین دار سال ۲۰۱۹

DJI Mavic 2

اخیرا  DJI دیدگاه خود را نسبت به پهپادهای دوربین دار تغییر داد و به این نتیجه رسید که می توان با وزن کمتری، پهپادهایی با دقت بالاتری داشت. چرا که تنها با تغییر لنز دوربین می توان در عین کوچک نگهداشتن سایز دوربین، کیفیت فیلم برداری و عکس برداری با آن را افزایش داد. این کوادکوپتر در دو نسخه مویک دو پرو و مویک دو زوم روانه بازار شده است. شاید تنها عیب این محصول همین دو گانه بودن انتخاب آن است. نسخه مویک دو پرو دارای سنسور تصویر یک اینچ (۲۰ مگاپیکسل) در فاصله ثابت ۲۸mm EFL و اما با اپرچر قابل تنظیم است. در طرف دیگر، نسخه مویک دو زوم ۱۲ پیکسلی بوده اما دارای لنزهایی با قابلیت زوم است (۲۴-۲۸mm EFL). در نهایت انتخاب با شماست که از کدام نسخه برای هدف خود استفاده کنید. شما عزیزان ایستگاه پرواز می توانید با مراجعه به صفحات مویک ۲ زوم و مویک ۲ پرو به مطالعه ی اجمالی این دو محصول بپردازید.

 DJI Spark

کوادکوپتری کارآمد با حداقل هزینه

اولین نکته ای که در کوادکوپتر spark جالب توجه و مهم است، سایز بسیار کوچک آن است. این پهپاد در عین اندازه کوچک تمام تکنولوژی یک پهپاد بدون سرنشین حرفه‌ای را یک تنه به دوش می‌کشد و با گزینه های هوشمند کنترل پرواز ، گیمبال مکانیکی و همچنین دوربینی با کیفیت بالا فراتر از حد مرزی کاربران ظاهر می‌شود و آنان را شوکه می‌سازد.خرید کواد کوپتر|خرید پهپ

یکی از قابلیت های بسیار چشمگیر و تعجب آور کوادکوپتر spark ، توانایی تیکآف خودکار آن از کف دستان شماست. فقط کافیست آنرا روی دستان خود نگه دارید تا این پهپاد به صورت خودکار به پرواز درآید. پس از آن می توانید با علامت دادن به آن بدون استفاده از ریموت کنترل یا گوشی همراهتان بهترین تصاویر و ویدئوها را ثبت و ضبط کنید .خرید کواد کوپتر|خرید پهپاد | خرید کوادکوپتر | خرید پهباد

کافیست نگاهی به صفحه کوادکوپتر spark کمبو ساخت DJI در سایت ما بیاندازید.

 DJI MavicAir

شاید با دیدن ظاهر کوادکوپتر مویک ایر به یاد کوادکوپتر اسپارک بیفتیم.  اما باید در نظر گرفت که این مدل قابلیت های بسیار حرفه‌ای کوادکوپتر مویک پرو را در ابعاد و اندازه کوادکوپتر اسپارک جای داده و حتی بیشتر از انتظارات کاربران از یک کوادکوپتر شخصی در ابعاد کوچک ظاهر شده است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با این محصول به صفحه ی کوادکوپتر مویک ایر کمبو MavicAir Combo ساخت DJI مراجعه کنید.

 DJI Phantom 4 Pro V2.0

برخی از مهمترین قابلیت های اصلی این کواد دوربین دار عبارت است از:

وزن: ۱۳۷۵ گرم

ابعاد: ۳۵۰x350x میلی متری

کنترل کننده: بله

وضوح تصویر: ۲۰ مگاپیکسل

زمان پرواز: تقریبا ۳۰ دقیقه

محدوده برد ریموت کنترل: تقریبا ۷ کیلومتر

برای شناخت بهتر این کوادکوپتر به صفحه کوادکوپتر فانتوم ۴ پرو ورژن ۲ ( V2.0) در سایت ایستگاه پرواز نگاه بیاندازید.

 DJI Inspire 2

چندی پیش شرکت DJI از کوادکوپتر تصویربرداری هوایی حرفه ای رونمایی کرد که نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرد.  سرعت بالا ، توانایی تصویر برداری ۳۶۰ درجه،  امکان استفاده از چند دوربین و سایر ویژگی های منحصر به فرد این کوادکوپتر باعث شد تا کاربران حرفه ای از آن استقبال بی نظیری بکنند.

همین امر سبب شد تا شرکت DJI به فکر تولید نسخه دوم اینسپایر کنند. نسخه ای که در آن همه آپشن ها نسبت به این ایسنپایر یک بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. استفاده از سیستم پردازش تصویر سرعت بالاتر و شتاب بیشتر از نسخه قبلب و چند ویژگی دیگر از مشخصاتی است که اینسپایر ۲ را نسبت به ایسنپایر ۱ برتری بخشید.

توضیحات بیشتر حول این محصول را در سایت ایستگاه پرواز در صفحه ی کوادکوپتر اینسپایر ۲ با دوربین X4 بخوانید.

منبع:

فروشگاه ایستگاه پرواز

سایت digitalcameraworld.com

سایت iquad.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *