مقایسه مویک مینی با اسپارک و مویک ایر

همانطور که می دانید DJI به تازگی از پرنده بدون سرنشین خود به نام مویک مینی رونمایی کرده است که با داشتن دوربین ۲٫۷k و زمان پرواز ۳۰ دقیقه و بدنه سبک ۲۴۹ گرم رقیبی جدی برای دیجی اسپارک و مویک ایر در این برند است.

با هم به بررسی تفاوت های این پرنده جدید DJI با نمونه های پیشین میپردازیم.

طراحی:
شیوه طراحی مویک مینی مشابه سری پرنده های مویک دو است. کواد کوپتر مویک ایر و اسپارک دارای طراحی های منحصر به خود هستند. با وجود اینکه این طراحی ها خاص هستند، اما طراحی مویک مینی تا حدودی بر آنها ارجحیت دارد. اسپارک دارای طراحی تاشو نیست، در حالیکه مویک مینی و مویک ایر این قابلیت را دارند. در حالت تاشو مویک مینی دارای کوچک ترین جثه است اما با باز شدن بال هایش کمی از اسپارک و مویک ایر بزرگتر است. 
همانطور که گفته شد، مویک مینی دارای وزن ۲۴۹ گرم است و این وزن پرنده آن را جزو کوادهایی قرار می دهد که نیاز به اخذ مجوز ندارند (در کشوری که نویسنده اصلی این مقاله رو نوشته)، اما هر دو کوادکوپتر اسپارک و مویک ایر دارای وزن بیشتر از ۲۵۰ گرم هستند و از این رو نیازمند مجوز هستند. 

دوربین:
دوربینی که بر روی تمام این پرنده ها سوار است از یک سنسورCMOS 1/2.3 تشکیل شده است که قابلیت تصویربرداری ۱۲MP را دارند. مویک مینی و اسپارک تصاویر را به صورت JPEG ذخیره می کنند در حالیکه مویک ایر می تواند تصاویر را در فرمت JPEG و DNG ذخیره نماید. تنها کواد با قابلیت تصاویر RAW نیز مویک ایر است. 
مویک مینی قابلیت ضبط ویدیو را در ۲٫۷ K 30 fps و ۱۰۸۰ ۶۰ fps دارد. اسپارک در بی این کوادکوپترها محدودترین رزولوشن را با ۱۰۸۰p 30 fps دارد. بیشترین رزولوشن از آن مویک ایر با ۴k 30 fps، ۲٫۷k 60 fps، ۱۰۸۰ ۱۲۰ fps و ۷۲۰ ۱۲۰ fps است. فاکتور ضبط ویدیو در مویک مینی ۴۰ Mb/s در مویک ایر ۱۰۰ Mb/s و در اسپارک ۲۴Mb/s است. 

کوادکوپتر مویک مینی و مویک ایر دارای گیمبال سه محوره هستند، در حالیکه گیمبال کواد کوپتر دیجی اسپارک دو محوره می باشد.

زمان پرواز:

کوادکوپتر مویک مینی دارای باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر است و از آنجا که فاقد سنسورهایی است که در سایر کوادکوپتر ها وجود دارد، می تواند تا ۳۰ دقیقه پرواز کند. کواد کوپتر مویک ایر دارای باتری ۲۳۷۵ میلی آمپر و زمان پرواز ۲۱ دقیقه و پهپاد اسپارک دارای باتری ۱۴۸۰ میلی آمپر و زمان پرواز حداکثر ۱۶ دقیقه است.

برنامه همراه:

مویک مینی به جای نرم افزار DJI GO 4 از نسخه ساده تر DJI Fly استفاده می کند. این نسخه به شما امکان کنترل ساده ی پرنده را می دهد مانند کنترل دوربین، انتخاب مدهای پرواز و انتخاب quickshot. اسپارک و مویک ایر از نرم افزار DJI GO 4 بهره می برند که اطلاعات بیشتری را در مورد پرنده و کنترل تنظیمات آن در اختیار شما قرار می دهد.

نگاه کلی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *