ماشین کنترلی بخرم یا نخرم؟ قسمت اول

اگر در دنیای آرسی ها یک تازه وارد باشید، شاید براتون عجیب به نظر برسه که بشنوید محصولات آرسی شیفتگان بسیاری در سراسر دنیا دارند. از مسابقات آرسی گرفته تا ساخت خودکفای این محصولات یا انجمن های آنلاین و رسانه های تصویری، همه و همه جمعیتی رو شامل می شن که میشه گفت شما الان ازین قافله عقب موندید!

چرا باید به دنیای ماشین های آرسی وارد شد؟

خب! اولین دلیلش اینه که این حوزه خیلی فانه!

برخلاف چیزی که تو ذهن تون هست، لذت داشتن ی ماشین آرسی خیلی بیشتر از اینه که فقط ی اسباب بازی داشته باشی که بکوبیش به در و دیوار خونه و به ۵۰ قسمت مساوی تقسیم ش کنی!

ماشین کنترلی خیلی بیشتر از اینا جذابیت داره!

یکی از خوبیای دنیای ماشین کنترلی اینه که می تونی بر اساس ذائقه خودت بهش وارد بشی.

اگه دوست دارین دور و بر خونتون باهاش برونید و کلی باهاش حال کنید، ماشین های الکتریکی که آماده راه اندازی ان، بهترین انتخاب برای شما هستند که در ادامه بیشتر توضیح میدیم در موردشون.

اگه بیشتر به مکانیک خودروهای الکتریکی علاقه دارین، انباری از اطلاعات رو می تونید از نت پیدا کنید و برید سراغ کیت هایی که باید خودتون بسازیدشون.

کلا می خوام بگم ماشین کنترلی ها برای هرکی می تونن جذاب باشن.

دلیل دیگه واسه ورود به دنیای ماشین کنترلی ها اینه این محصولات واقعا نوستالژی ان.

اینکه بری بیرون و با اسباب بازیت بازی کنی و واسه چند لحظه کوتاه هم که شده موبایل و تبلت و بازی های کامپیوتری رو بزاری کنار، و مثل قدیم تو کوچه خیابون وول بخوری و به قولی بچگی کنی، اونم تو این دنیای پر از استرس واسه ما بزرگا، قبول کنید حس خوبیه! حالا فک کن اگه چند نفری این تجربه رو با هم رقم بزنید که دیگه حالش چند برابر میشه و می تونید بترکونید!

انتخاب ماشین کنترلی

کدوم مدل- ماشین، تراک، یا باگی؟

ماشین آرسی

ماشین های آرسی بعضا تا ۶۵ کیلومتر در ساعت سرعت دارن و بعضی هاش ون حتی دو برابر این هم میرن.

ماشین های آرسی شامل ماشین های دریفت، رالی، و ماشین های آنرود میشن، که برای مسابقه عالی ان، ولی نه مسابقاتی که آفرود باشن.

تراک آرسی

اگه دنبال آرسی لای هستید که باهاش از کوه بالا برید، تو بیابون برونیدش یا تو رودخونه (اینو البته زیاد جدی نگیرید)، تراک های ارسی بهترین گزینه واسه شمان. شاید اینجوری بگم که این گزینه مناسب اوناییه که میخوان آفرود رو تجربه کنن.

باگی آرسی

اگه خودتونم نمی دونید از بین دو دسته بالا بیشتر طرفدار کدوم شونید، بهتره بیاید سراغ این گزینه، یعنی ماشین های آرسی باگی. این گزینه هم آنرود رو ساپورت می کنه و هم آفرود رو. ضربه گیرای بلندی که این ماشین ها دارن باعث میشه که بتونن تو سطوح ناصاف خوب جواب بدن، هم اینکه رو دشت و دمن م بشه روندشون. چیز دیگه اینکه اکثر ماشین های این دسته الکتریکی ان، پس واسه تازه کارا خوب گزینه ای محسوب میشن.

ابعاد ماشین های کنترلی

شاید اگه بهتون بگن فلان ماشین سایزش ۱/۸th مه، هیچ درکی نداشته باشید که یعنی چی این جمله! الان براتون توضیح میدم چی به چیه.

ماشین های آرسی مقیاس های متفاوتی دارن. مینی آرسی ها سایزهایی حتی کوچک تر از یک به ۲۸ یا یک به ۶۴ دارن. اما یعنی چی این عددا؟!

منظور از مقیاس، اندازه ماشین آرسی نسبت به اندازه ی ماشین واقعی تو اون مدله. پس وقتی میگن ماشین فلان مقیاس ش ۱ به هشته، یعنی ابعاد ماشین آرسی مون تو اون مدل، هشت برابر کوچیک تر از ابعاد ی ماشین واقعی تو اون مدله.

پس اینجوری می تونیم بگیم که ماشین با مقیاس ۱/۵ از ماشین با مقیاس ۱/۶ بزرگتره.

شاید بشه گفت مناسب ترین مدل ماشین به لحاظ مقیاس، مقیاس۱/۱۰ عه، چون هم جای کمتری میگیره، نسبت به مدل هایی که مقیاس شون ۱/۵ عه که بعضا تا یک متر هم طولشون میرسه،  هم اینکه راحت می تونید موتور، یا سایر بخش هاش رو تقویت کنید.

چون خودم هیچ وقت حوصله متن های طولانی رو نداشتم، ادامه این مقاله رو به متن بعدی موکول می کنم. تو قسمت دوم به سایر نکاتی که باید در مورد این تفریح جذاب و مدرن و حال خوب کن بدونید، صحبت می کنیم. پس تا بعد. خوب باشید و خوب بمونید. 

منبع: سایت هابی هلپ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *