تفاوت نسخه MT1SS5 و MT1SD25 هلی شات مویک مینی DJI

اکثر مشتریان کوادکوپتر حرفه ای مویک مینی DJI MAVIC MINI  می دانند که شرکت DJI این مدل از پرنده خود را در دو نسخه راهی بازار کرده است، مدل MT1SS5 و MT1SD25. اما چرا DJI جنین تصمیمی برای این مدل از کوادکوپتر در نظر گرفته است؟ این دو نسخه چه تفاوتی با هم دارند؟ کدام نسخه را باید خریداری کرد؟

چرا مویک مینی دارای دو نسخه است؟

با تغییر قانون FAA، درون (منظور همون کوادکوپتر، هگزاکوپتر…است) هایی که وزن آنها ۲۵۰ گرم یا کمتر باشد، نیازی ندارند در FAA (اداره هوایی فدرال) یا CASA (اداره امنیت هوایی کشور) ثبت شوند. وزن پرنده مویک مینی ۲۴۹ گرم است، یعنی نیازی نیست آن را درسازمان امنیت هوایی کشور خود ثبت کنید. حداقل این مطلب در مورد US و استرالیا صدق می کند.
متناسب با مجوزهای متفاوت هر کشور و منطقه، DJI دو مدل MT1SS5 و MT1SD25 را منتشر کرده است.

چه تفاوتی بین مدل MT1SS5 و MT1SD25 وجود دارد؟

مدل MT1SS5 دارای گواهی استاندارد SRRC چین و FCC آمریکای شمالی است.
مدل MT1SD25. دارای گواهی CE اروپا و MIC ژاپن است.

بعلاوه، متناسب با سیگنال کشورهای مختلف، این دو مدل دارای رادیوکنترل های متفاوت از هم هستند. مدل MR1SS5 برای مدل MT1SS5 است و مدل MR1SD25 برای مدل MT1SD25 تعبیه شده است. در جدول زیر تفاوت این دو ریموت کنترل را می توانید بخوانید.

طبق جدول بالا آیا می توانم کواد کوپتر مویک مینی مدل MT1SS5 رو به ژاپن بیاورم؟

خیر، گواهی MIC ژاپن به شما مجوز استفاده از مدل MT1SS5 رو نمیدهد. به همین منظور DJI گزینه مویک مینی با باتری هوشمند ۱۱۰۰ میلی آمپ را طراحی کرده است.
اگر شما مدل MT1SS5 را به US بیاورید، منعی ندارد. اما اگر با این مدل قصد ورود به اروپا یا ژاپن را دارید، ممکن است در گمرک به مشکل بر بخورید. چون گواهی استاندارد محلی را نقض خواهید کرد.
اگر شما در کشوری زندگی می کنید که دارای استاندارد منحصر به خود نیست، معمولا این کشورها استاندارد US FCC را به رسمیت می شناسند. اگر شما پرنده مدل FCC را در کشوری که FCC نیست پرواز دهید، تنها در نرم افزار یک اخطار دریافت خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *